הסיפור שלנו

מי אנחנו

שותפות באר שבע- בני שמעון- מונטריאול מהווה מיזם משותף של הסוכנות היהודית והפדרציה היהודית במונטריאול, המממנות ומאפשרות את פעילותה, במארג השותפויות בין יישובים ישראליים, לקהילות יהודיות בתפוצות.
מונטריאול- ב"ש בנ"ש הינה אחת השותפויות המובילות, הגדולות והמכוננות בחוויה המשותפת בין קהילה ישראלית, למקבילתה היהודית בעולם.

המשימה שלנו

לפתוח אשנב וחלון ושער ומשעול, המחבר את אזרחי העולם, שבמהותם הם מונטריאולים קנדים ומעבר לאופק 'בשבנשים' ישראלים.

אנו מחברים את כולם יחדיו ברוח התרבות, הדת, שותפות הגורל והכי חשוב הקשר האישי אנושי, שמשמעותו להיות יהודי מחובר, גם משני קצוות תבל וים.

אנחנו מאמינים

שהחיבור בין הישראלי הדרומי ליהודי המונטריאולי הוא כוכב צפון דרכו יכול ומזומן כל יהודי בשותפות זו, לעבור חוויה חוצת מקום וזמן, שתשנה עבור כולם את המשותף היהודי הרחב והנעלה מכולם.

אלו הם רגעים של חסד, הנובעים מעוצמתם של אנשים המגלים אנשים, החושפים רבדים, וחווים חוויות, תודות לכוחו המהפנט של מפגש. ואין בלתו.

היינו רוצים

לכונן מפנה תרבותי ונחשק של עם שחצוי באוקינוס אולם מוקף בים של אהבה.

רק אם נפתח את דלתם ונגיע לפתחם וניגע בליבם של כל יהודי מונטריאול והמרחב בדרום שיחוו וייהנו את עוצמת תשוקתם של אוצרות הטמונים בתרבויות, באירועים, במשלחות, במפגשים, במנהיגויות, במצוינויות – של צידו השני והממגנט של העם היהודי.

כי רק אז, כשנרחיב לגעת ונדע לחבר כמה שיותר, רק אז נדע שהגענו לגילוי. גילוי לשם שינוי.

יחידת השותפויות של הסוכנות היהודית

היחידה של הסוכנות היהודית הוקמה בשנת 1994 ומהווה פלטפורמה לקשר בין קהילות יהודיות ברחבי העולם לערים או למועצות אזוריות בישראל, בדגש על אזורי הפריפריה בארץ.

כיום הרשת העולמית של שותפות ביחד, מחזקת קהילות יהודיות בישראל ומחוצה לה על ידי יצירת מעורבות מחודשת, מתמשכת ומשמעותית בין חברי הקהילות בארץ ובחו"ל.

רשת השותפויות העולמית מורכבת מ-163 קהילות יהודיות וישראליות ב-43 שותפויות בין ערים ואזורים, המערבות אלפי משתתפים מדי שנה בקשרים משמעותיים ומתמשכים בין ישראלים ויהודים מרחבי העולם.

הרשת מעניקה לחבריה הזדמנות לפתח קשרים מתמשכים, וזאת באמצעות פרויקטים חברתיים מגוונים ודרך עשייה משותפת המתבססות על שני מסלולים מרכזיים של פעילות:

מסלול People to People:
מסלול הכולל תוכניות בהן מעורבים בני נוער ומבוגרים מישראל ומהקהילה היהודית מעבר לים. המשתתפים בתוכניות מתחברים באמצעות פעילות משותפת, ואף לומדים ומכירים אחד את השני.

מסלול הפיתוח הקהילתי:
מסלול הכולל תוכניות מגוונות לפיתוח בתוך הקהילה ובהן העצמת נוער ונשים, פיתוח מנהיגות קהילתית, סיוע לעולים חדשים ועוד.

הצטרפו אלינו לגילוי אוצר אנושי

רוצים לקחת חלק בפעילות של שותפות ב"ש בנ"ש מונטריאול?
צרו איתנו קשר – אנחנו מסבירי פנים 😀

    *השדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה.